roel van den heuvel
Geeft tekst en uitleg

Communiceer een actie-URL in offline marketing

Om de effecten van offline campagnes beter meetbaar te maken kan in Direct Mails, abriposters, advertenties etc. worden verwezen naar specifieke URLs. Hierdoor kan worden gemeten hoeveel mensen via deze korte URLs op de website terecht zijn gekomen en worden de effecten van offline campagnes beter inzichtelijk.

 

Om te voorkomen dat deze bezoekers alsnog alleen de domeinnaam intypen, moet een bezoeker het gevoel krijgen dat hij op de landingspagina extra voordeel kan verwachten. Dit voordeel kan bestaan uit:

  • Direct relevante informatie
  • Korting / acties die enkel op deze pagina zichtbaar zijn

 

Voorbeelden

“Gratis met het openbaar vervoer? Ga naar website.nl/bus”

Op deze pagina wordt bijvoorbeeld een actiecode ‘WEBBUS15’ benoemd. Wanneer deze actiecode wordt ingevoerd bij een online bestelling, ontvangt een bezoeker een X bedrag op zijn/haar OV-chipkaart.

 

“Maak uw buren lid en ontvang een gratis buurtbarbecue. Ga naar website.nl/buren”

Op deze pagina wordt een formulier getoond waar iemand zich kan aanmelden. Dit aanmeldformulier bevat ook velden voor adresgegevens van de buren die al klant zijn.

 

Meetbaarheid mag nooit ten koste gaan van het gemak voor klanten. Er zullen veel mensen zijn die naar de homepage van de website navigeren en niet naar de directe URL. Op de homepage wil je deze mensen (in veel gevallen) alsnog doorverwijzen naar de juiste pagina.