roel van den heuvel
Geeft tekst en uitleg

Advies

Toen het internet opkwam heeft het lang geduurd, voordat het belang van het online kanaal goed tussen de oren kwam. Inmiddels is ieder bedrijf zich volledig bewust van de meerwaarde die het online kanaal heeft. Internetbureaus schieten als paddestoelen uit de grond om bedrijven daarbij te ondersteunen. 

Maar het totaalplaatje wordt daarbij uit het oog verloren. Traditionele marketingbureaus maken vaak nog een concept voor een offline campagne en geven daarbij een voorzet hoe de campagne online doorvertaald kan worden. Foute benadering! Een doorvertaling is niet voldoende. Online moet volledig onderdeel uitmaken van de campagne. 

Andersom komt het ook veel voor. Reclamebureaus werken een concept volledig uit voor het online kanaal en laten daar de offline mogelijkheden volledig links liggen. Dat is zonde, want online en offline kunnen elkaar juist versterken. Niet voor niets openen succesvolle webshops, zoals CoolBlue, ook fysieke winkels. 

En niet alles past ook bij een bedrijf. Je kunt wel gepusht worden om iets te doen met social media, omdat iedereen dat doet, maar dit hoeft niet bij jouw bedrijfscultuur te passen. 

Ik denk graag met je mee van het creëren van een merkstrategie tot aan de uitvoering van de campagne. Op deze website vind je informatie over de diensten die ik aanbied en kun je interessante artikelen vinden in mijn kennisbank. 

Heb je vragen? Neem gerust contact met mij op.

Roel